سیاست خارجی روسیه در زمان ریاست جمهوری پوتین تغییر نمی كند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، پوتین روزپنجشنبه درجمع خبرنگاران با یادآوری اینكه در روسیه سیاست خارجی را رییس جمهوری تعیین ووزارت خارجه تحت نظارت وی اجرا می كند، گفت:به دلیل اینكه مسایل كلیدی وبسیارمهم درنشست شورای امنیت ملی بررسی می شود، نخست وزیر روسیه نیز در جریان رویدادهای سیاسی قرار دارد.

وی بابیان اینكه ممكن است، رییس جمهوری و نخست وزیر در مسایل مختلف هركدام نقطه نظرات خاص خود را داشته باشند، افزود: اما در مجموع در مسایل كلیدی توافق داریم.

پوتین گفت: فكر نمی كنم در آینده نیز در این عرصه تغییرات اساسی صورت گیرد.

*** پروخوروف مجوز عضویت در كابینه دولت روسیه را گرفت

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری منتخب روسیه اعلام كرد كه 'میخاییل پروخوروف' سرمایه دار روس و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری این كشور در صورتی كه بخواهد، می تواند در كابینه حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان كرد: البته در این مورد باید با ' دمیتری مدودیف ' به عنوان رییس جمهوری فعلی روسیه صحبت كنم.

پوتین همچنین گفت كه با مدودیف درباره تركیب دولت آینده گفت و گو خواهد كرد.

'میخاییل پروخوروف' میلیاردر غربگرای روس و رقیب پوتین در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور پیش تر امكان ورود خود به كابینه دولت آینده تحت رهبری پوتین را منتفی دانسته بود.

** در باره شركت در اجلاس ناتو - روسیه در شیكاگو تصمیم گرفته نشده است

' پوتین ' در قامت رییس جمهوری منتخب روسیه همچنین اعلام كرد كه هنوز در باره شركت خود در اجلاس سران روسیه - ناتو در شیكاگو تصمیم نگرفته است.

پیش از این مقام های ارشد روس با اشاره به بن بست در مذاكرات مربوط به طرح آمریكایی سپر دفاع موشكی اروپا میان مسكو و واشنگتن اعلام كردند كه در صورت ادامه روند فعلی، روسیه از شركت در نشست آتی ناتو در شیكاگوی آمریكا خودداری خواهد كرد.

** تخلفات قابل توجهی در انتخابات ریاست جمهوری رخ نداد

پوتین همچنین با رد ادعای غرب مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه گفت كه تخلفات قابل توجهی در این انتخابات صورت نگرفته است.

وی افزود: اگر تخلفی نیز صورت گرفته باشد تاثیر آن بر نتیجه نهایی انتخابات چند صدم درصد بیشتر نبوده است.

رییس جمهوری منتخب روسیه ادامه داد: تصور نمی كنم بیشتر از این رقم تخلفاتی صورت گرفته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز یكشنبه گذشته برگزار شد و پوتین با كسب بیش از 63 درصد مجموع آرای ماخوذه برای بار سوم به كرملین راه یافت.

پوتین پیش از این دو بار در فاصله سال های 2000 تا 2008 میلادی رییس جمهوری روسیه بود و با توجه به منع قانونی وی برای حضور سوم، در رقابت های انتخاباتی در سال 2008 میلادی ' دمیتری مدودیف' رییس دفتر وقت خود را به میدان فرستاد و خود در مقام نخست وزیر به مدیریت امور كشور پرداخت.

حال پوتین بار دیگر به عنوان عالی ترین مقام روس به كاخ ریاست جمهوری بازگشته است و غربی ها با شناخت ویژگی های شخصیتی و سیاسی وی نگران بروز موج جدید تنش ها در روابط با روسیه می باشند.

اروپام/2242**518**1590**





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: